Τριχόπτωση

Πολλές είναι οι γυναίκες που παρουσιάζουν τριχόπτωση ή αραίωση των μαλλιών, ειδικά στις ηλικίες από 20 έως 30 καθώς και από 40 έως 50 ετών. Οι άντρες παρουσιάζουν τριχόπτωση, η οποία εκδηλώνεται συνήθως μέχρι τα 30 έτη. Η τριχόπτωση έχει συναισθηματικές προεκτάσεις και δημιουργεί ανησυχία και άγχος, τόσο στο γυναικείο, όσο και στον αντρικό πληθυσμό.
Πολλές είναι οι αιτίες της τριχόπτωσης. Στους άντρες είναι η κληρονομικότητα καθώς και κάποια ορμονική διαταραχή: Τα επίπεδα της ορμόνης τεστοστερόνης στον οργανισμό. Επίσης το άγχος και η προδιάθεση βοηθούν την τριχόπτωση. Η ανδρογενής αλωπεκία είναι η πιο συχνή μορφή τριχόπτωσης. Προσβάλλει τους κροτάφους και την κορυφή του κεφαλιού, οι τρίχες λεπταίνουν και παρατηρείται αραίωση. Αυτή η μορφή αραίωσης αντιμετωπίζεται με κάποια θεραπευτική αγωγή, συνήθως αντιανδρογενή θεραπεία η οποία αναστέλλει την παραγωγή της τεστοστερόνης.
Μία ακόμη μορφή τριχόπτωσης είναι η γηροειδής αλωπεκία. Είναι σπανιότερη μορφή αλωπεκίας. Αραιώνουν τα μαλλιά σε ένα ή περισσότερα σημεία της κεφαλής και προκαλείται από άγχος, από ορμονικές διαταραχές, από κάποια δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, από έλλειψη σιδήρου και βιταμινών στον οργανισμό, από κληρονομικά αίτια κτλ.
Υπάρχουν κι άλλες αιτίες τριχόπτωσης: Η τριχόπτωση λόγω τριβής των μαλλιών. Παρατηρείται σε γυναίκες που ταλαιπωρούν τα μαλλιά τους και εύκολα αντιμετωπίζεται με ένα δυναμωτικό σαμπουάν ή σταματώντας να δένουμε σφιχτά τα μαλλιά, να φοράμε καπέλα κτλ. Κάποιες φορές η εγκυμοσύνη, τα αντισυλληπτικά χάπια, η σωματική καταπόνηση, το έντονο άγχος εξαιτίας κάποιου σοβαρού γεγονότος, η αλλαγή της εποχής: Για παράδειγμα το φθινόπωρο επιταχύνεται η πτώση των μαλλιών και για τα δύο φύλα.
Μία σωστή διατροφή βοηθάει πολύ στην αντιμετώπιση της τριχόπτωσης. Είναι καλό να βάλουμε στη διατροφή μας πρωτεΐνες και σίδηρο. Η κυστίνη βοηθάει στη δυνάμωση του θύλακα της τρίχας. Κατά συνέπεια τα πουλερικά, τα ψάρια, τα όσπρια, το γάλα, το τυρί, το συκώτι, τα δημητριακά ολικής άλεσης, το σπανάκι, οι φακές, βοηθούν πολύ στην αντιμετώπιση της τριχόπτωσης. Επιπλέον η βιταμίνη c βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου. Γι αυτό είναι καλό να συνδυάζουμε τις τροφές που περιέχουν σίδηρο, με τροφές που περιέχουν βιταμίνη c: Όπως το πορτοκάλι, οι πιπεριές, το μπρόκολο, τα μήλα, οι πατάτες κτλ. Οι βιταμίνες Β3, Β6 και Β9 βοηθούν στο σχηματισμό αμινοξέων, από τα οποία αποτελείται ο θύλακας της τρίχας. Οι συγκεκριμένες βιταμίνες βρίσκονται στα αβγά, στο κόκκινο κρέας, στους ξηρούς καρπούς, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και στο γιαούρτι.
Εάν είναι δύσκολο να λαμβάνουμε από τις τροφές αυτές τις βιταμίνες, μπορούμε να λαμβάνουμε κάποια συμπληρώματα διατροφής, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου στρες, σωματικής κούρασης ή κατά τη διάρκεια των Φθινοπωρινών μηνών. Επίσης πρέπει να χρησιμοποιούμε ειδικά σαμπουάν και μάσκες μαλλιών ή αμπούλες που δυναμώνουν το θύλακα της τρίχας. Είναι καλό να μην ταλαιπωρούμε τα μαλλιά μας με πιστολάκι, με σφιχτά λαστιχάκια και σίδερο μαλλιών.
Εάν το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται πρέπει να επισκεφτούμε έναν δερματολόγο ή φαρμακοποιό, ώστε να εντοπίσει την αιτία του προβλήματος και να μας δώσει την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.

Μην ξεχνάμε να χαμογελάμε και να μην αγχωνόμαστε γιατί το άγχος είναι σύμμαχος της τριχόπτωσης!

Αρέσει σε %d bloggers: